10 tips voor betere voornemens in dit nieuwe jaar

10 tips voor betere voornemens in dit nieuwe jaar

THEMA'S:

We beginnen het nieuwe jaar. Tijd om goede voornemens te bedenken. We helpen u op weg om van 2024 een heilig jaar te maken.

1. Wees eerlijk

Ken jezelf. Wat is je sterkste deugd? Wat is je ergste ondeugd? Stem daarom je voornemen zo af dat het je goede kant versterkt en je slechte kant bestrijdt. Een one-size fits all voornemen is nutteloos.

2. Wees specifiek

Gebruik geen algemeenheden. Die werken niet. Als je bijvoorbeeld nederiger moet zijn, is het nutteloos om te zeggen: "Ik zal nederiger worden". Je moet je concentreren op één situatie waarin je nederigheid moet beoefenen en je moet je voornemen om in die ene situatie te verbeteren.

3. Wees eenvoudig

Maak het niet ingewikkeld. Richt u op iets dat u gemakkelijk kunt zien en meten en dat u niet overweldigt telkens wanneer u het probeert te bereiken. Anders raakt u afgeleid en wordt uw energie versnipperd en verkeerd gericht.

4. Wees redelijk

Probeer niet te veel tegelijk te doen. Je wordt geen heilige in één dag. Onthoud: je hebt één belangrijk punt waarop je hele trouw aan God en zijn heilige wetten scharniert. Dit wordt je oerlicht genoemd. Zoek het uit en werk eraan om het te verbeteren. Al het andere zal verbeteren als u dat ene belangrijke punt verbetert.

5. Wees consequent

Het is veel beter om elke dag iets kleins te doen om dat ene belangrijke punt in je ziel te verbeteren dan een groot voornemen te maken dat je niet langer dan een week of twee kunt volhouden. Langzaam en gestaag wint de race!

Volg MOH op Telegram

6. Wees nederig

Besef dat je zonder Gods genade en de voorspraak van de Heilige Moeder geen enkele goede daad kunt verrichten die waarde heeft in de bovennatuurlijke orde. Smeek Gods genade door de voorspraak van Onze Lieve Vrouw voortdurend in al je gedachten, verlangens en daden.

7. Wees belangeloos

Bedenk dat God wil dat wij zijn rechten en belangen verdedigen en zijn gedachten en wegen delen. En dat we ons daarom moeten richten op dingen, gebeurtenissen en gebeurtenissen die heel dicht bij het Heilig Hart van Jezus en het Onbevlekt Hart van Maria liggen en die niet noodzakelijk verband houden met onze eigen persoonlijke belangen.

8. Schrijf het op

Het is belangrijk om je voornemen op te schrijven, zodat je er in de loop van het jaar vaak naar terug kunt grijpen. Als je het opschrijft, kun je het ook opnieuw bekijken als het jaar voorbij is, en je vooruitgang sinds het maken van het voornemen evalueren.

Bestel Wonderdadige Medaille

9. Publieke uitingen van geloof

Verberg je geloof niet. Dat is precies wat de duivel wil. Hij weet dat wanneer je je geloof in het openbaar uit, anderen je zien en aangemoedigd worden je goede voorbeeld te volgen. Bidt openlijk en trots voor de maaltijd in een restaurant, zodat de mensen het kunnen zien. Je zult verrast zijn met de goede reacties die je zult krijgen.

10. Toewijding aan Onze Lieve Vrouw

Heb meer devotie voor de Heilige Maagd Maria. Devotie tot de Moeder Gods is een wondermiddel. De heilige Louis de Montfort zei dat toewijding aan de heilige Maria de gemakkelijkste, veiligste, snelste, zekerste en zekerste weg is naar Jezus en naar onze eigen verlossing. Als u niets anders kunt doen, neem dan het besluit om elke dag de rozenkrans te bidden. De heilige Louis de Montfort schreef:

"Als je trouw de rozenkrans bidt tot aan je dood, verzeker ik je dat je, ondanks de ernst van je zonden een nooit verblekende kroon van heerlijkheid zult ontvangen. Zelfs als je op de rand van de verdoemenis staat, zelfs als je met één been in de hel staat, zelfs als je je ziel aan de duivel hebt verkocht zoals tovenaars die zwarte magie bedrijven, en zelfs als je een ketter bent die even hardnekkig is als een duivel, dan zul je vroeg of laat bekeerd worden en je leven beteren en je ziel redden, als - en let goed op wat ik zeg - als je elke dag tot aan je dood de heilige rozenkrans devoot bidt met het doel de waarheid te leren kennen en berouw en vergiffenis voor je zonden te krijgen."

Dit artikel verscheen eerder op americaneedsfatima.org.

Laatst bijgewerkt: 2 januari 2024 06:44

Doneer